20 Januari 2009

Amilin dan Abdul Jabbar

Mun ngadangu carios ti pun bapa, nu kantos tepang sareng mama sepuh waktos aya keneh dikieuna. harita pun bapa nuju alit keneh kirang langkung yuswa 11-12 taun, anjeuna ningali yen tamu nu sumping ka teun mama sepuh di lengkong sok seueur, mun saur kapi lanceuk mah, aya nu butuh ku bubutuh, aya oge nu butuh ku pangaweruh. Di caket tempat mama linggih, aya hiji wadah sebut wae baskom, eta baskom ku mama dieusian amplop anu katampi ku mama ti para tamu nu marasihan, eta amplop teh ku mama tara di anggo kanggo ngagindingan anjeuna komo deui kulawargana. estu eta eusi baskom atawa amplop teh ku mama di pasihkeun deui ka tamu nu memang peryogieun nu katawis dina obrolan anu memang tos bagianana, eta margina mama kagelaran "amilin" sanes ka gelaran "ambilin". Gelar Amilin eta sanes gelar Jore-jore. Estu gelar ti kersana Nu Kagungan Gelar, eta mama ka gelaran ku lantaran ngalakonan sakumaha gawena eta Gelar. Matakna Mama kasohorna Mama Amilin, nu osok masihkeun sodakoh ti saha bae ka saha-saha nu tos bagianana.

Kapetik pelajaran dina eta carios, yen urang cobi pisahkeun antawis Mama, gelar Amilin sareng Gelar Abdul Jabbar, eta masing-masing terpisah. Eta ku dua gelar mama kagelaran, sesuai sareng naon-naon anu dilakukeunana. Tah dumugi urang anu simpati ka Mama, tiasa ngalakonan sakumaha lalakon anu kaalaman ku sareat mama .


(Indone-maneh)
Jika mendengar cerita Ayah, yang pernah bertemu dengan mama sepuh semasa dia masih ada. Waktu itu ayah masih kecil kurang lebih berumur 11-12 tahun, dia melihat bahwa tamu yang datang ke mama sepuh di lengkong sangat banyak, kalau kata sepupu mah ata yang butuh sama kebutuhan sehari-hari, ada juga yang butuh dengan pengetahuan. di dekat tempat mama duduk, ada sebuah wadah sebut saja baskom, baskom tersebut oleh mama diisi amplop yang mama terima dari para tamu yang memberikan kepadanya, amplop tersebut oleh mama tidak pernah dipergunakan untuk kesenangan pribadinya apalagi keluarganya. Tetapi isi baskom tersebut atau amplop itu oleh mama di berikan kepada tamu yang memang membutuhkannya yang terlihat dalam pembicaraan sebelumnya dan memang sudah bagiannya, itu sebabnya mama kagelaran "Amilin" bukan kagelaran "Ambilin". Gelar amilin tersebut bukan gelar sembarang gelar, tapi gelar dari kehendak Yang Maha Memiliki Gelar, Mama Kagelaran oleh karena melakukan sesuai pekerjaan gelar tersebut. Oleh sebab itu mama terkenal dengan sebutan Mama Amilin, yang suka memberikan sodakoh dari siapa saja kepada siapasaja yang memang bagiannya.

Terpetik sebuah pelajaran dari cerita tersebut, bahwa kita mencoba memisahkan antara Mama, Gelar Amilin dan Gelar Abdul Jabbar, masing-masih terpisah. Oleh Dua Gelar Tersebut mama Kagelaran, sesuai apa-apa yang dilakukannya. Semoga bagi kita yang simpati kepada MAma, bisa melakukan seperti yang teralami oleh Sareat Mama.

(NB: Kata Saudara mah nama Aslinya teh Mama Iming)

5 komentar:

arie jolang mengatakan...

Boleh nggak ya kalu di post sejarahnya atau latar belakang mama Amilin belajar dulu...

Pernah nyantri dimana, siapa saja yang pernah menjadi guru beliau

Merak Abdul Jabar mengatakan...

Kang...ulah dimuah mareh teuing....

taksanggup mengatakan...

x total: maksadna di murah-mareh kumaha?

Reli Bageur's mengatakan...

Klo Skrng Bnykny Ambilin Bkan Amilin...heheheee

Unknown mengatakan...

Tuh mugi urang sadaya tiasa ngalakonan lampah nu sae sangkan enggal kasurupan ku rohmat sareng pitulungna alloh ta'ala....ku tina rasa ngabdikeun diri urang ka zdat nu kagungan....