14 Oktober 2009

Keadilan dan Kebijaksanaan Hukum

Pernah aya obrolan nu kaalaman ku sim kuring sareng kapi raka sebat bae Aa(nama disamarkan), saur Aa kieu: "Wajar mun urang dianggap sasat, da meureun beda tujuanana, saperti kieu, urang mah tujuan teh rek ka cibiru, jalan ka cibiru ti kiaracondong teh ka beulah wetan, nu sejen mah rek ka Padalarang, mun ti kiaracondong ka padalarang mah jalana ka beulah kulon, atuh wajar mun ku nu rek ka padalarang, urang teh disebut sasat, lantaran arahna ngajauhan padalarang. teu kudu sieun disebut sasat, da jelas urang mah tujuan na oge rek ka cibiru, lain rek ka padalarang, ngan urang teu perlu pipilueun nyebut batur nu rek ka padalarang sasat. Da maranehanana puguh oge nu di tujuna nyaeta padalarang, nya pasti maranehanana indit kakulonkeun ti kiaracondong mah"
(Pernah ada obrolan yang teralami oleh saya dengan kakak sepupu, sebut saja Aa(nama disamarkan), kata Aa begini: "Wajar kalo kita dianggap sesat, karena mungkin berbeda tujuannya, seperti begini, kita mah tujuannya mau ke Cibiru, Jalan ke Cibiru dari Kiaracondong teh ke sebelah Timur, Yang Lain mau ke Padalarang, Kalo dari Kiaracondong ke padalarang mah Jalannya ke sebelah barat, Wajar saja kalo oleh yang mau ke padalarang, kita teh disebut sesat, karena arahnya menjauhi padalarang. Tidak usah takut disebut sesat, karena jelas kita mah tujuannya juga mau ke cibiru, bukan mau ke padalarang, hanya saja kita tidak perlu ikut-ikutan menyebut orang lain yang mau ke padalarang sesat, karena mereka jelas juga yang ditujunya yaitu padalarang, ya pasti mereka pergi ke barat dari kiaracondong mah.")

Masih Aa keneh: "Tah Mun hubunganana jeung Hukum, Urang salaku manusa nu kahukuman ku Hukum Bener jeung Hukum Salah, teu aya hak pikeun nyebutkeun si anu mah sasat, atawa si ieu mah teu sasat, sabab Ngahukuman Sasat jeung Teu Sasat Mah wewenang Hukum, dimana Manusa ngahukuman atuh nyasamaan Hukum, jadi dimana Hukum/AlQur'an di bacakeun eta teh keur sararea, leuwih tiheula nu Macana"
(Masih Aa juga: "Nah Kalo hubungannya dengan Hukum, kita selaku manusia(mahluk) nu terhukumi oleh Hukum benar dan hukum Salah, tidak berhak untuk menyebut si Anu mah Sesat atau si ini mah tidak sesat, sebab menghukumi Sesat dan Tidak Sesat mah wewenang Hukum, dimana Mahluk Manusia menghukumi(seseorang) sama saja menyamai hukum, jadi dimana hukum/A;Qur'an Dibacakan itu untuk banyak/semua orang, lebih dulu yang membacanya(membaca hukum tsb)")

Kuring: "Kumaha Perkara Hukum di pengadilan, Pan Hakim nu memVonis, pan nu jadi hakim teh manusa, naha eta manusa nu jadi hakim sarua jeung nyasamaan hukum teu?"
(Saya: "Bagaimana Perkara Hukum di pengadilan, kan Hakim yang memVonis, kan yang jadi hakim teh manusia, apakah itu manusia yang jadi hakim sama dengan menyamai hukum, gak?"")

Aa: "Pan Hakim mah Jabatan, ngan eta jelema/manusa katerapan eta Gelar/Jabatan, jadi diwenangkeun ngaluarkeun putusan sesuai undang-undang nu berlaku pada umumna, Tapi mun Nu Jadi Hakim, ngagunakeun jabatan Hakimna teu katut undang-undang nu berlaku(mabeulitkeun antara kabutuhan pribadi jeung perkara hukum), eta nujadi hakim oge kahukuman, malahan mah hukumana leuwih beurat batan sejena"
(Aa: "kan Hakim mah Jabatan, hanya orang itu disertai Gelar/Jabatan itu, jadi diwenangkan mengeluarkan putusan sesuai undang-undang yg berlaku pada umumnya, Tapi kalo yang Jadi Hakim, menggunakan jabatan Hakimnya tidak dengan undang-undang yg berlaku(mencampur adukan antara kebutuhan pribadi dengan perkara hukum), itu yg menjadi hakim juga terhukumi, malahan mah hukumanya lebih berat daripada yang lainnya")

Masih Aa keneh: "Jadi kaadilan Hukum mah, teu ponteng kanu koneng teu nineung kanu hideung, dimana nu nyokot hayam teu bebeja, rek ajengan, rek santri, rek hansip, rek jendral, rek cacah rek menak, rek lalaki rek awewe, rek budak, rek kolot ku hukum mah digelaranana oge MALING."
(Masih Aa juga: "Jadi keadilan Hukum mah, Tidak pandang bulu, dimana yang mengambil ayam gak permisi, mau ajengan, mau santri, mau hansip, mau jendral, mau rakyat jelata mau darah biru, mau lelaki mau perempuan, mau anak-anak, mau orang tua oleh hukum mah digelari MALING.")

Masih Aa keneh: "Terus Kabijaksanaan Hukum mah Rek Lalaki, rek awewe, rek budak, rek kolot, rek hansip, rek jendral, rek nu beunghar rek nu teu beunghar, rek nu digawena di DEPKES, rek nu digawena di DEPKEU, rek nu gawena DEPKOLEKTOR, rek nu nganggur, rek nu motorna hiji rek nu motorna sapuluh atawa nu ngan ukur naek ojeg meunang ngalakukeun kahadean(patuh terhadap hukum). kitu bijaksanana hukum teh, teu ngabeubeurat. dimana saja kapan saja setiap saat, moal aya nu nyarek rek migawe kahadean mah"
(Masih Aa juga: "Terus Kebijaksanaan Hukum mah mau Lelaki, mau perempuan, mau anak-anak, mau orang tua, mau hansip, mau jendral, mau yang kaya mau yang gak kaya, mau yang kerjanya di DEPKES, mau yang kerjanya di DEPKEU, mau yang kerjanya DEPKOLEKTOR, mau yang nganggur, mau yang motornya satu mau yang motornya sepuluh atawa yang hanya naik ojek boleh melakukan kabaikan(patuh terhadap hukum). itulah bijaksananya hukum teh, tidak memberatkan. dimana saja kapan saja setiap saat, gak ada yang melarang mau berbuat baik mah")

kitu obrolan, simkuring sareng salah saurang wargi, Mugia carita di luhur aya pulunganeunnana,Hapunten ka sadayana.
(begitulah obrolan, saya dengan salah satu saudara, semoga cerita di atas ada manfaatnya, mohon maaf ke semuanya)

1 komentar:

AangSofyan mengatakan...

Betul, betul ,betul